maandag 1 juni 2015

Gebombardeerd tot vuilnisbakkenras.....

We hebben een overbuurman die van klussen en verzamelen houdt.
Ik zou zomaar zijn  tweelingzus kunnen zijn ;))
Nu wil het geval dat hij opeens aan het ruimen is.
Voor onze deur staat dus nu zo’n giga  vuilcontainer...
Je snapt hem al...
voor Annie :  het walhalla
Dus dat werd schat graven...
Over de rand hangend, benen nog net niet in de lucht, moest ik strekken om m’n schat er uit te redden.
Onze buurman die langs liep hield zijn pas onverwachts in....
De buurvrouw op een hoge steiger aan de verf was al ietwat abnormaal maar nu hing ze bijna ondersteboven in een vuilcontainer.
‘t Moest niet gekker worden....enne wat ik wel niet aan het doen was ??
Ietwat betrapt gaf ik nog een flinke ruk aan het  kozijn
en toverde vol trots m’n schat....
Hij keek me aan met grote ogen en  na enig commentaar concludeerde hij
dat ik wel af moest stammen van het vuilnisbakkenras .
Daar keek ik dan weer van op want in de afgelopen jaren was ik er, 
gezien mijn Stamboom, 
 toch wel van overtuigd dat ik afstam van een Koninklijk geslacht.
Was nou een beetje jammer...
M’n raderen draaide even op volle toeren...
even vergat ik m’n pas verworven schat.
Zag hij dat nou echt niet of was hij toe aan een wandelingetje naar Specsavers.
Maar voordat ik überhaupt de kans had om er over door te denken,
vroeg hij zich toch wel af wat ik nou met zo’n vies  oud lelijk gevaarte moest.
Mijn enthousiasme kent geen grenzen en  mijn creatieve  raderen
gingen  gelijk op volle toeren....dat borrelt er dan gelijk uit.
Hij begon te grijnzen en te lachen...
al weg lopende constateerde hij dat Bas wel een zeer
bijzonder exemplaar aan de haak had geslagen
en dat het met zo’n buurvrouw nooit saai was.
Misschien  dan toch meer koninklijke eigenschappen aan me blijven kleven in mijn vuilnisbakkenras-leven ??    
Wie zal het zeggen ;))
 Pronkend staat  mijn nieuw verworven vondst geschuurd en gestyld in onze gang
Gepromoveerd van bodem van de vuilncontainer naar de eerste rang ;))
 Zie hier het resultaat :
 
 

2 opmerkingen:

  1. Gaaf An. Toen ik van de week bij je was viel het venster al op. Zo mooi in zijn eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf An. Toen ik van de week bij je was viel het venster al op. Zo mooi in zijn eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen